Klant: PrimeLine | In opdracht van: ISAAC
Talent: Interaction design, Visual design


Briefing
De pagina Direct cash converteert niet goed genoeg. De klant wil meer ingevulde aanvraagformulieren zien.

Analyse
De pagina bevat erg veel informatie om in een keer te verwerken. Je ziet nu veel ‘droge’ tekst en de aandacht gaat naar de banner met de foto die niet over het onderwerp gaat. Daarna valt het gele kader met direct aanvragen op maar ik zit al op een aanvraagpagina. De bezoeker wordt ook niet verleidt om daadwerkelijk de keuze te maken om een formulier in te vullen, door deze direct te tonen schrikt het zelfs af.

Oplossing

  • De tekst is visueel aangevuld met een stappenplan wat duidelijk maakt hoe eenvoudig het is om aan extra geld te komen.
  • De banner is vervangen door een blok voor direct contact, niet iedereen laat graag gegevens achter op een website maar willen misschien wel telefonisch de aanvraag voltooien.
  • Het gele blok direct aanvragen is komen te vervallen.
  • Er is extra tekst toegevoegd met meer uitleg over het product, een rekenvoorbeeld en veel gestelde vragen om meer vertrouwen te winnen.

Heb je alles gelezen en ben je overtuigd dan kies je bewust voor de duidelijk aanwezige button (afwijkende actiekleur) die verwijst naar het formulier, hierdoor is de bezoeker eerder geneigd het invullen te voltooien.

Resultaat: De klant heeft met de technische beheerder zelf een A/B-test uitgevoerd, na twee maanden was het resultaat al 50% meer voltooide aanvragen!

https://www.primeline.nl/web/extra-services/cashservice.dot

 
Meer weten?

Pagina Eindresultaat
PrimeLine Eindresultaat

 
Grafische voorstellen direct contact:
Primeline-voorstellen-contact

 
Grafische voorstellen content:
Primeline-voorstellen-content

 
Originele pagina:
Primeline-origineel