Klant: LaSer Nederland | In opdracht van: ISAAC
Talent: Interactie ontwerp, Webdesign, Project Management


Briefing
Het onderdeel Marketing Services van LaSer Nederland (en België) heeft nog geen site ter ondersteuning. Ze willen niet opgenomen worden door de corporate website omdat ze meer te vertellen hebben dan wat ze daar kwijt zouden kunnen. Ook willen ze een andere uitstraling.

Analyse
Het product past niet goed tussen de reeds bestaande producten. Daarnaast sluit de bestaande huisstijl van LaSer Nederland niet helemaal aan bij de wens voor een eigentijdse moderne uitstraling.

Oplossing

  • Het traject is gestart met het in kaart brengen van alle gewenste content en deze te structureren in een overzichtelijke sitemap
  • Hierop volgde wireframes die in verschillende sessies met de klant geconcretiseerd werden. Soms waren er nieuwe inzichten waardoor wijzigingen noodzakelijk waren.
  • Tussendoor is gezocht naar een nieuwe grafische stijl en kwam ik uit bij LaSer Frankrijk die een magazine had uitgebracht voor het jubileum jaar, op basis daarvan is de website grafisch vormgegeven. Zo was er toch nog een link met LaSer en hoefden we niet een hele nieuwe huisstijl te ontwikkelen (waar ook geen budget voor was vrijgegeven).

 

Resultaat: De klant was zeer tevreden met het eindresultaat. Iets meer dan zes maanden later is de corporate website van LaSer Nederland ook over gegaan naar de gekozen stijl van Marketing Services. De website is vrijwel één-op-één overgenomen. Inmiddels bestaat het onderdeel Marketing Services niet meer maar het ontwerp leeft voort.

www.lasernederland.com

Meer weten?
Eindresultaat
lasermarketingservices01
 
lasermarketingservices02
 
Sitemap
lasermarketingservices03
 
Wireframes
lasermarketingservices04
 
lasermarketingservices05